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Campagnolo Scirocco Disc Brake Wheelset

JPY
 

33mm is the entry point for the mid-profile rim segment. This is when we start to talk about aerodynamics, stability at high speeds and absolute steering precision.

The Scirocco Disc Brake is a sturdy, precise aluminium wheel with sophisticated solutions, like straight-head spokes and the 2-Way Fit Ready profile, assembled in a highly competitive race-ready package. This wheel has character and can quite easily take on the role of the cyclist's only wheel or the perfect training partner, offering an aerodynamic advantage and effortless rideability. It is ideal for aerodynamic race bikes and it responds perfectly to the needs of both triathletes and roulers who looking to perform well on climbs. Every watt will enhance performance, every turn will be carried out with precision. Additionally, the very comfortable features of the C19 will shine in the Endurance segment

MAIN BENEFITS

Mid-level profile suitable for long distance rides as well The new 33mm aluminium profile ensures the best aerodynamic penetration among aluminium rims, whilst limiting the weight Easy to assemble 28mm tyre thanks to the C19 class Compatible with clincher and Tubeless Ready tyres

Safe and reliable The spokes remain in position thanks to the spoke anti-rotation system technology. The MEGA G3 technology on both the front and rear increases the torsional stiffness.

Distinctive design choices Installing tags on the inside of the rim favours distribution of the forces over the nipple and rim. There is no milling so air penetration turbulence is not generated.

SPECIFICATIONS

SPOKES

  • 21 steel spokes in the front spaced through the G3 system with double the amount on the disc side
  • 21 steel spokes in the rear spaced through the G3 system with double the amount on the cassette side
  • Anti-rotation technology on the radial spokes

COMPATIBILITY

  • Campagnolo sprocket set 10/11/12
  • Shimano sprocket set / SRAM 10/11

HUB

  • Black aluminium monolithic hub
  • Industrial bearings
  • Hub edge: 100 mm in the front, 142 mm in the rear
  • Disc Fitment: ACS/Centre-Lock (Lockring included)
  • Freehub: CA 9/10/11/12x, SH 11x or 9/10x with spacers

RIM

  • Profile height: 33 mm
  • Rim material: aluminium
  • Rim cross section (H x W): 33 / 23.5 mm
  • Rim class: C19
  • Adhesive label

TYRES

  • Clincher
  • Tubeless Ready

ASSEMBLY

  • The Scirocco Disc Brake wheel is entirely hand-assembled by a specialised Campagnoloᆴ technician and is checked in every tiny detail with electronic instrumentation. This ensures maximum performance and reliability for all Campagnolo wheels.

COMES WITH

  • 44 mm tubeless valve
  • User manual

Weight

  • 1739g
ラインアップ:
  • Scirocco
服のしつけ:
  • ロード
タイヤ適合性:
  • Tubeless
ブランド:
  • Campagnolo
brakingSurfaceType:
  • Disc

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お客様からの口コミ評価

Overall Rating : 5.0 / 5 (2 口コミ)
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トップカスタマーレビュー

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コスパ良の定番DBホイール

初アップグレードとしては定番モデルのホイールですが,ディスクブレーキホイールの中では断トツでコスパ良かと.ちなみにハブの寸法からわかるように,これはスルーアクスルの方です.ホイール以外にチューブレスバルブとAFSのロックリングがついてきます.8~10速スプロケ用の1.85mmスペーサーは付属しません.2way-fit-readyですが,クリンチャーのタイヤは,クリンチャーホイール同様にすんなりはめられました.33mmハイトのリムによって見た目の印象が結構変わります.巡航速度も速くなったかも?(初心者のためはっきりとはわかりません)

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高コスパの定番DBホイール

 5万円台で買えるディスクホイールといえばゾンダかシロッコですが,リムハイトが高く,ゾンダより安く買えるシロッコを選びました.  英語でしか情報が書いてませんが,ハブの寸法を見ればわかるように,これはスルーアクスル用のホイールです.付属してくる取り扱い説明書はなぜかクイックリリース用のものでしたが,日本語表記の説明もあって安心です.また,自分はシマノ/スラムのフリーボディの方を買いましたが,1.85mmスペーサーは付属しないので,8~10速のスプロケをつける方は自分でスペーサーを用意しましょう.当然ながらディスクローターを固定するAFSのロックリングとチューブレス用のバルブ(前後用)が付属します.  40kmほど走りましたが,グリスが劣化していない状態なので,ハブの音はほぼ無音です.500kmくらい走ればもう少しうるさくなるでしょう.また,自分はクリンチャーでの運用ですので,シロッコは2way-fit-readyのホイールであることから,クリンチャータイヤがはめにくいのではと思っていましたが,クリンチャー用のホイールと同じくらいすんなりはめることができたので安心しました(タイヤはGP5000を使用).33mmハイトながらも見た目が結構引き締まるのでかっこよくなります.巡航速度も上がった感じがあります(あくまで初心者の感想です).

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